Bagaimana untuk Penyembuhan Jangkitan Sinus

Bagaimana untuk Penyembuhan Jangkitan Sinus

Sinusitis ialah keradangan sinus dan saluran hidung. Jangkitan ini mewujudkan tekanan pada mata, hidung dan pipi. Anda boleh mempelajari bagaimana untuk menyembuhkan jangkitan sinus berjaya dengan pengetahuan yang betul dan rawatan. Terdapat banyak ubat semula jadi yang boleh anda gunakan untuk kejayaan rawatan masalah ini. Orang yang mengalami jangkitan sinus juga lebih kerap mengalami batuk, selsema, demam, bau mulut dan hidung tersumbat dengan cecair hidung tebal.

Minum jus bawang putih adalah cara yang sangat berkesan untuk melegakan jangkitan dan mencegahnya. Jika anda mempunyai masalah minum jus bawang putih tulen anda boleh dadu bawang putih dan taburkan ke dalam air panas dan menyedut stim. Ini membantu untuk melonggarkan mukus yang akan menjadi lebih mudah untuk mengeluarkan. Anda perlu melakukan ini untuk sekurang-kurangnya tiga kali setiap hari. Bawang putih dikenali sebagai salah satu daripada antibiotik semula jadi yang paling kuat dan harus digunakan dengan kerap terutamanya semasa musim selesema. Satu mandi dan wap panas penyedutan juga boleh membantu anda untuk mengurangkan masalah ini ke tahap yang hebat.

Satu campuran cuka sider epal dan air juga boleh digunakan sebagai ubat resdung semula jadi. Apple cider cuka adalah sangat kaya dengan kalium dan ini membantu dalam pengurangan mukus hidung, yang seterusnya melegakan hidung berair dan memberikan bantuan segera. Anda perlu menambah dua sudu cuka sider epal ke dalam secawan air dan minum sekurang-kurangnya tiga kali setiap hari untuk mendapatkan hasil yang berkesan. Minum sekurang-kurangnya lapan hingga sepuluh gelas air sehari-hari juga menyimpan badan anda dengan baik terhidrat yang sekali lagi membantu sistem imun berfungsi dengan baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar