Tenaga Penyembuhan dan Signaling Cell

Tenaga Penyembuhan dan Signaling Cell

Isyarat sel adalah sistem yang kompleks komunikasi yang mengawal aktiviti sel asas dan menganjurkan tindakan sel. Keupayaan sel-sel untuk mentafsir dan betul bertindak balas kepada persekitaran mikro mereka adalah asas pembangunan, pembaikan dan peningkatan berpotensi. Kesilapan dalam hasil pemprosesan maklumat sel dalam penyakit dan penyakit yang berpotensi dirawat melalui Manipulasi Biokinetic, atau penyembuhan tenaga. Walau bagaimanapun, ahli-ahli sains moden masih kurang memahami organisasi seni bina nukleus dan masih berusaha untuk membangunkan terapi untuk merawat kesilapan-kesilapan ini. Penyembuh tenaga enlists sinaran elektromagnet semula jadi mereka sendiri untuk menghantar arahan kepada kelas protein dikenali sebagai reseptor yang kemudiannya diterima oleh sel-sel. Sel kemudian berkomunikasi dengan sel-sel lain dengan jenis relatif melalui hubungan secara langsung dalam jarak yang pendek melalui kenalan sel-sel atau pada jarak dan / atau skala yang besar melalui simpang jurang.

Isyarat intercellular dibahagikan kepada pengelasan yang berikut:

* Endokrin Isyarat - Dihasilkan oleh sel-sel endokrin, perjalanan melalui darah dan sampai ke semua bahagian badan.

* Paracrine Isyarat - hanya sel-sel sasaran tempatan seperti neurotransmitter.

* Autocrine Isyarat - Kesan jenis sel yang sama dengan sel pemancar seperti sel-sel imun.

* Juxtacrine Isyarat - Dihantar di sepanjang membran sel melalui protein atau lipid komponen penting kepada membran dan mampu mempengaruhi sama ada sel atau sel-sel pemancar di kawasan terdekat.

Sama seperti komponen isyarat isyarat transduksi boleh dikongsi antara laluan isyarat yang berbeza dan tindak balas kepada keadaan isyarat mendorong, seperti tekanan, (fizikal atau mental), jadi untuk boleh penyembuh tenaga atau biokinetic, mengaktifkan pelbagai jawapan yang baik dalam sel-sel kita. Kebarangkalian terapi berjaya atau hal dpt sembuh adalah berdasarkan pendidikan pengamal perubatan tenaga dan pemahaman bahawa pendidikan mengenai biologi molekul. Orang-orang yang mahir dalam bidang ini sains mempunyai kebarangkalian yang tinggi daripada melaksanakan terapi bermanfaat. Orang-orang yang tidak berpendidikan proses biologi penting mengamalkan dengan iman buta yang menyebabkan kebarangkalian yang lebih tinggi untuk melakukan lebih berbahaya daripada baik.

Sumber

* Kathy Liszewski (Mei 2009) "Decoding Cell Komunikasi." Kejuruteraan genetik & Biotechnology News, Volume 29, Number 10

* Witzany, G.111 (2000). Life: Struktur Komunikasi. Norderstedt, Libri BoD.

* I. Greenwald (1998) Gen dalam Jilid Pembangunan 12, halaman 1751-1762. Entrez PubMed 9637676

Tidak ada komentar:

Posting Komentar