Rawatan Berpeluh berlebihan - Apakah Tersedia & Apa yang Anda Perlu Adakah Pertama

Rawatan Berpeluh berlebihan - Apakah Tersedia & Apa yang Anda Perlu Adakah Pertama

Terdapat banyak rawatan yang ada untuk peluh berlebihan. Artikel ini pergi ke atas rawatan ini.

Rawatan yang disediakan untuk berpeluh terlalu banyak berkisar dua tema - tidak mengganggu dan menonjol.

Terdapat 3 jenis kaedah tidak mengganggu. Ini adalah anti-perspirants, ubat-ubatan oral dan iontophoresis.

Penggunaan antiperspirants adalah rawatan yang paling biasa dan kebanyakan orang cuba ini terus dengan membeli pelbagai jenama yang berbeza dan mencari apa-apa yang benar-benar berkesan. Walau bagaimanapun kes-kes ringan boleh berjaya dengan cara ini mengendalikan ia, tetapi diberi amaran ini hanya meliputi dia; ia tidak menyelesaikan isu ini, yang benar-benar boleh menjadi tanda-tanda masalah kesihatan yang lebih besar.

Jika ini tidak bekerja untuk anda, Doktor boleh menetapkan anda jenis yang lebih kukuh sebanyak antiperspirant. Kebanyakan orang berpuas ini kerana ia adalah agak berkesan untuk mereka dan mereka boleh hidup dengan mempunyai beberapa peluh berlebihan. Orang lain tidak dan boleh meminta bantuan selanjutnya. Ini sering membawa kepada ubat-ubatan.

Ubat makan untuk peluh dipanggil anticholinergics. Satu ubat anda mungkin telah mencari penyelidikan anda di Internet adalah Robinul. Ini biasanya satu topik untuk perbincangan dan lain-lain ingin tahu jika ia berkesan atau tidak. Ia biasanya melakukan tugasnya dengan baik tetapi malangnya dengan apa-apa jenis ubat ada kesan sampingan. Ini boleh termasuk penglihatan kabur dan mulut kering tetapi ini bukanlah satu-satunya. Ia juga bernilai mengingati bahawa sekali lagi ini hanya meliputi gejala anda tetapi tidak menyelesaikan sepenuhnya seperti yang anda kemudian menjadi bergantung kepada ubat untuk menyelesaikannya.

Akhir sekali apabila ubat adalah kawasan yang tidak pergi atau menyebabkan gejala tidak selesa bahawa pesakit tidak mahu, iontophoresis menjadi pilihan. Dengan air ini paip rawatan digunakan untuk memohon arus elektrik untuk kulit yang berpeluh berlebihan yang berlaku pada (biasanya ketiak). Setiap sesi biasanya 20 minit dan pada mulanya seseorang perlu mempunyai 3 sesi dalam tempoh satu minggu. Selepas ini rawatan top-up diperlukan setiap 1-3 minggu. Sesetengah orang baik dengan kekerapan rawatan kerana ia adalah tidak mengganggu, tetapi untuk orang lain ini mendapat dalam cara hidup dan ramai orang tidak boleh melakukan kepadanya. Juga ramai orang tidak mampu! Selain daripada rawatan ini terdapat juga kaedah menonjol yang melibatkan suntikan Botox dan pembedahan.

Suntikan Botox biasanya dikaitkan dengan melicinkan kedutan pada muka seseorang, tetapi Botox adalah toksin yang berkesan untuk berpeluh. Jenis ini rawatan adalah lebih berkesan daripada yang lain kerana ia boleh bertahan sehingga 6 bulan sebelum apa-apa rawatan lanjut diperlukan. Ini kerja-kerja dengan baik bagi kebanyakan orang dan adalah pilihan yang jauh lebih baik daripada pembedahan.

Pembedahan bagaimanapun masih pilihan, tapi apabila memandangkan ia satu-satunya perlu mengambil kira ia sebagai pilihan terakhir. Pembedahan untuk masalah jenis ini adalah rumit kerana berpeluh dikawal oleh sistem saraf anda. Biasanya pembedahan bermakna memusnahkan bekalan saraf untuk kelenjar peluh kulit. Ini adalah langkah yang melampau untuk mengambil untuk isu dan benar-benar tidak boleh dipandang ringan.

Sebelum mempertimbangkan rawatan-rawatan ini tempat terbaik untuk memulakan adalah untuk bekerja di luar apa yang boleh menyebabkan berlebihan ANDA. Kebanyakan masalah boleh menjadi hasil daripada pemakanan yang tidak sihat dan kebimbangan. Jika anda agak cemas belajar teknik untuk menenangkan anda ke bawah dalam keadaan tekanan yang tinggi. Juga membuat titik santai setiap hari untuk menenangkan diri anda ke bawah dari tekanan hari. Selain daripada latihan sehari-hari ini yang kerap boleh membantu untuk berpeluh dan juga untuk harga diri anda dan perasaan. Badan kita adalah bertujuan untuk bergerak supaya melakukan ini setiap hari. Akhir sekali menukar diet anda. Makan makanan yang kebanyakannya mentah banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran banyak berdaun gelap dan sayur-sayuran. Sediakan makanan sendiri dan memotong garam dan mengurangkan pengambilan lemak dan anda akan melihat perubahan yang amat besar dalam isu berpeluh anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar