Di mana untuk Mula Dengan Aromaterapi?

Di mana untuk Mula Dengan Aromaterapi?

Seperti ubat-ubatan alternatif lain, bidang aromaterapi adalah luas dan luas. Ada skop yang luas pembelajaran dan perkara, dan kadang-kadang keluk pembelajaran anda mengalami sesungguhnya mungkin curam. Jika anda berminat untuk menggunakan aromaterapi dan apa yang ia tawarkan dalam konteks yang lebih luas kerjaya, anda mungkin telah menjalankan kajian ke atas latihan aromaterapi.

Dalam artikel berikut walaupun, saya akan berhujah bahawa latihan aromaterapi tidak semestinya yang terbaik apabila ia datang untuk bermula. Sebaliknya, pengalaman saya telah menunjukkan bahawa cara yang paling berkesan adalah juga kos yang paling berkesan. Lagipun, anda tidak mahu kehilangan yang berlebihan wang apabila anda masih 'menguji keadaan. Ini cara yang kos efektif untuk mendapatkan ke genggaman dengan aromaterapi adalah melalui buku-buku yang dipilih, dan melalui kenalan sudah dalam lapangan.

Buku mempunyai kelebihan kerana kos yang rendah. Ini boleh menjadi satu kelebihan yang besar dalam menghadapi kursus aromaterapi yang boleh kos ke atas sebanyak $ 1000. Buku aromaterapi memang boleh menunjukkan kepada anda jika ia adalah satu kawasan yang anda mungkin berminat, dan juga bertindak panduan rujukan yang benar-benar membantu apabila anda berada di atas jalan untuk kelayakan profesional dalam aromaterapi. Tetapi apa yang mereka tidak adalah bahagian yang pengalaman aromaterapi (iaitu pembelajaran melalui deria seperti penglihatan dan bau) bersama maklum balas akademik yang betul. Mungkin ada beberapa kebimbangan anda mempunyai di sepanjang jalan, perkara yang anda tidak boleh sepenuhnya 'mendapatkan' kali pertama. Masalah utama dengan buku-buku itu adalah bahawa anda tidak mendapat maklum balas sebenar di sepanjang jalan.

Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan apabila anda berminat untuk latihan dalam aromaterapi adalah untuk berunding dengan orang yang anda tahu bahawa sudah menggunakan aromaterapi dalam kerjaya mereka. Mereka akan dapat memberi anda wawasan anda tidak semestinya dapat daripada buku. Anda akan dapat untuk bertanya kepada mereka tentang praktikal bekerja di aromaterapi dan mendapatkan maklumat yang tidak dapat dijumpai dengan kursus-kursus yang anda boleh membeli. Apa lagi, mereka akan dapat menunjukkan dan menunjukkan sendiri beberapa keperluan aromaterapi - seperti betul mencampurkan minyak pati dan beberapa teori asas di belakangnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar