Mengapa Adakah saya Dibangunkan 'Hamster Pipi'?

Mengapa Adakah saya Dibangunkan 'Hamster Pipi'?

Soalan:

Bolehkah anda beritahu saya kenapa, walaupun saya tidak sama sekali dalam satu malam, saya mempunyai lemak bengkak di rahang pipi saya -hamster! Masalah ini bermula selepas saya mempunyai sebahagian daripada salah satu ovari dikeluarkan. Saya pernah mendengar bahawa ia mungkin perlu dilakukan dengan ovari tidak berfungsi. Adakah muka otot toning mesin bantuan? Pendek liposuction, apa yang boleh saya lakukan? Saya mula mengambil castus herba agnus tetapi tidak perasan sebarang perubahan lagi.

Jawapan:

Pipi puff anda memang boleh dikaitkan dengan keadaan hormon anda. Ovari menghasilkan estrogen, hormon utama yang terlibat dalam fungsi pembiakan wanita. Estrogen juga bertanggungjawab untuk ciri-ciri feminin anda, seperti, kulit lembut licin, suara yang lembut, payudara dan kekurangan bulu muka.

Apabila fungsi ovari menurun, tahap estrogen menurun dan banyak perubahan mula berlaku dalam tubuh wanita. Biasanya punca adalah permulaan menopaus, tetapi kadang-kadang, seperti dalam kes anda, wanita yang telah menjalani pembedahan yang mengganggu pengeluaran estrogen dari ovari. Walaupun bekalan estrogen jatuh, permintaan daripada badan masih tinggi. Pada mulanya, badan bertindak balas dengan mencuba segala-galanya dalam kuasanya untuk mengekalkan pengeluaran estrogen.

Perkara pertama yang dilakukan adalah untuk deposit lemak putih lembut (selulit) di pelbagai tempat pada tubuh, seperti bahagian bawah abdomen, paha, pipi dan dagu (seperti dalam kes anda), lengan dan di bawah dada, Deposit ini boleh menjadi terpencil. Putih lemak - yang berbeza daripada lemak kuning normal yang disimpan di seluruh badan apabila anda makan terlalu banyak karbohidrat, lemak dan minyak dan tidak bersenam - ditukarkan kepada bahan yang dipanggil oestrone, satu bentuk estrogen. Jadi badan bertindak balas kepada kejatuhan dalam estrogen dari ovari dengan menubuhkan bekalan lain. Malangnya deposit ini boleh melihat hodoh dan menyebabkan kesusahan, seperti yang anda alami. Mengeluarkan mereka dengan liposuction (lebur dan keluar cecair lemak yang berlebihan menggunakan pembedahan lubang kunci) akan menafikan badan peluang terakhir untuk melahirkan estrogen yang sangat perlu untuk fungsi normal badan wanita dan fikiran, dan juga untuk tulang yang kuat. Anda mungkin mendapati bahawa menggunakan otot toner muka akan membantu.

Deposit yang jauh putih adalah kesan sampingan daripada perjuangan badan untuk mengimbangi tahap estrogen berkurangan. Dalam usaha untuk meningkatkan tahap ini dan untuk menyekat penghasilan lemak putih, anda perlu mengambil phyto (tumbuhan) oestrogens untuk membantu menstabilkan fungsi hormon anda. Anda perlu terus mengambil kaktus agnus itu.

Berikut adalah tips umum saya:

* Makan makanan yang mengandungi phyto estrogen semula jadi, terutamanya soya (tauhu), keladi, asparagus dan perkelahian.

* Makan organik ayam, permainan dan telur. Sesetengah produk haiwan adalah penting kerana estrogen dihasilkan daripada kolesterol, tetapi memilih organik kerana burung bukan organik diternak diberi makan pada hormon dan antibiotik yang mengganggu mekanisme hormon halus. Vegan diet vegetarian yang ketat atau tidak berfaedah, pada pandangan saya. Walau bagaimanapun, jika anda adalah seorang vegetarian yang ketat, anda perlu makan protein dalam bentuk badam (rendam dalam air pada suhu bilik selama sehari), soya, susu organik, minyak sapi, alpukat, keju kotej - dan mengambil makanan tambahan protein

* Untuk membantu hormon-kira, mengambil yang berikut:

Tablet Shatavari: satu dua kali sehari selama empat bulan; Dong Quai; satu hari selama dua bulan, dan minyak Kolonji setengah sudu teh dengan madu manuka sedikit setiap hari untuk tiga bulan.

* Bagi kawasan-kawasan selulit, mengurut kulit dengan kukuh di antara ibu jari dan jari-jari anda, mencubit ia sedikit, dengan Oil. Lakukan ini selama dua minit sebelum tidur. Mengelap minyak yang berlebihan.

* Mengurut leher dan bahu untuk meningkatkan aliran darah ke kelenjar pituitari, yang mengawal hormon pembiakan utama dalam badan. Anda boleh melakukannya sendiri atau meminta seseorang untuk melakukannya untuk anda.

* Amalkan yoga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar