Kaedah Rawatan Homeopati

Kaedah Rawatan Homeopati

Berbeza dengan sistem lain perubatan, sistem homeopati rawatan membuang punca penyakit, bukan kesan mereka. Sebaik sahaja punca dikeluarkan, kesannya secara automatik akan hilang.

Falsafah:
Menurut falsafah homoeopati, apa bahan menyebabkan penyakit, yang sama mempunyai kapasiti untuk mengeluarkan kesannya. Sebagai contoh, jika seseorang yang mengancam anda, anda bertindak balas lebih kuat, lebih kuat dan lebih kualitatif.
Ubat homeopati pada asasnya ubat nuklear, dan, dengan itu, elektron penyakit dijumpai di dalam ubat, segera akan mula bekerja, kerana, penyakit ini adalah dalam bentuk mentah, manakala ubat-ubat yang lebih kuat.

Cepat dan kekal relief:
Matlamat rawatan homeopati adalah untuk memberi bantuan dengan cepat dan selama-lamanya dengan yang paling besar dan dalam kuantiti yang kecil. Remedi yang perlu diulangi hanya apabila gejala-gejala penyakit ini muncul semula. Jika terlebih dos dilakukan, kesan berhenti, dan selepas beberapa kali, sama akan berfungsi lagi. Dengan keracunan dos tindak balas akan menjadi; membakar lidah, kencing berat atau cirit-birit. Kemudian membersihkan gigi anda dengan "Manjan Farooquee" (a serbuk gigi digunakan secara meluas di India Selatan), "Zinda Tilismaat" (ubat pelbagai guna digunakan secara dalaman dan luaran) atau apa-apa bahan-bahan yang mengandungi kapur barus lain. Ini dipanggil "anti-dotes."

Beberapa kali, untuk satu penyakit, akan ada ubat banyak. Oleh itu, satu gejala tambahan telah dikesan dan ditangani kerana, untuk menarik garis yang tepat, anda memerlukan sekurang-kurangnya dua mata. Sebagai contoh, seorang wanita kaum datang kepada homeopati dan mengadu kepadanya bahawa dia telah mengalami kemandulan. Doktor bertanya sama ada dia mempunyai sebarang gejala yang lain? Dia mengadu "Lumbago" (sakit belakang).

Homeopati itu berkata ke bawah, dari senarai lagu-lagu, semua ubat berkaitan dengan kemandulan. Kemudian pada ayat berikutnya, beliau menulis ubat untuk sakit pinggang. Apabila dia berbanding kedua-dua kumpulan ubat-ubatan, beliau mendapat tiga atau empat ubat yang sama. Selepas itu, dengan jurang dua minit, dia cuba ke atas beliau yang satu remedi demi satu, untuk melihat jika Lumbago dikeluarkan. Akhirnya, ubat yang ketiga ... Silicia bekerja dengan segera. Dia mendapat bantuan segera dan dia menasihatkan beliau untuk mengambil dos Silicia 30 potensi; satu dos seminggu. Beliau dengan tegas dan jujur ​​menurut nasihat perubatan dan, akibatnya, mengandung.

Miasmas:
Menurut falsafah homeopati, terdapat tiga asas miasmas-ie; keracunan (bertanggungjawab untuk semua penyakit).
(1) penyakit gatal: - Ia adalah disebabkan oleh kecemaran minda dan badan. Gejala asasnya ialah: gatal. Penyakit gatal pesakit, biasanya, didapati tidak bijak, tidak sabar dan aktif. Beliau mengalami lebih semasa siang hari. Semua penyakit kulit adalah berdasarkan dalam penyakit gatal.
(2) Psikosis (Gonorrhea): - Ia adalah disebabkan oleh hubungan seks suci. Oleh kerana gonorea, terusan kencing dijangkiti. Satu bahan nanah seperti dilepaskan daripada pudendum dan sekitarnya. Burning dirasai di dalam saluran kencing. Perkembangan Glandulary berlaku. Ini jenis pesakit kebanyakannya membangunkan mentaliti jenayah. Biasanya, dia suka daging. Dia berasa lebih baik dan lebih selesa pada waktu malam. Semua jenayah itu adalah disebabkan oleh kepintaran. Gonorrhea pesakit nakal.
(3) Sifilis: - Penyakit kelamin juga disebabkan oleh hubungan seks suci. Pesakit sifilis adalah mengerikan. Semua jenayah itu adalah disebabkan oleh morbiditi dan kegilaan. Gejala memburukkan lagi pada waktu malam. Gejala fizikal terdapat dalam rekahan (retak) di sekitar kelenjar terutama di kepala zakar. Rambut gugur dan jatuh kening mata dan janggut adalah beberapa gejala-gejala lain penyakit ini. A miasma segar penyakit gatal, gonorea dan sifilis boleh dirawat tetapi rawatan yang paling sukar adalah bahawa miasmas keturunan, dipindahkan daripada ibu bapa kepada anak-anak mereka.

Apa yang Junub Minda?
Berhadas fikiran ialah: untuk berada di masa kini di dalam pesawat fizikal. Mental, ia bermakna; beralih daripada sumber itu. Dari segi psikologi, ia menunjukkan; berkeliaran jiwa (ego). Tumbuh-tumbuhan adalah jarang sakit. Sicker daripada mereka adalah haiwan. Kebanyakan uzur adalah manusia. Mengapa? Tumbuh-tumbuhan tidak mempunyai fikiran. Haiwan mempunyai minda dan manusia mempunyai ego fikiran. Semua masalah tiba kerana fikiran berubah-ubah, mengembara kira-kira dalam mencari sumbernya. Oleh itu, ia mempunyai kecenderungan untuk pergi ke masa lalu, atau pada masa akan datang, dan tidak berpuas hati dengan masa kini, kerana, pada masa kini, ia tidak didapati sumbernya. Sekarang masa lalu menjadi romantis menarik atau gemilang masa depan.

Maksudnya; ia tahu matlamatnya tetapi tidak tahu di mana ia. Berbangkit pengembaraan, ia dikeluarkan dari sumbernya. Kemudian bagaimana untuk mengesan sumber? Sumber itu di mana-mana dalam keluasan yang tidak terhingga alam semesta. Oleh itu, di masa kini, di mana sahaja naluri anda, impuls, deria dan minda pergi, sumber yang ada. Hadir dengan deria anda, nafas anda, aktiviti anda, fikiran anda dan yang terakhir tetapi bukan-kurangnya, imaginasi anda. Pendek kata, hadir dengan realiti; hadir dalam dunia sebenar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar